دست به نقد

نمی دونم دیشب برنامه دست به نقد با حضور مهران مدیری به عنوان طراح و کارگردان نقطه چین و امیر پوریا به عنوان منتقد و همین طور اجرای مسعود فراستی منتقد تند وتیز سینمای ایران( به گفته بعضی ها)و سردبیر مجله نقد سینما رو دیدید یا نه؟

گویا این برنامه سه قسمت هست و احتمالا قسمت دوم و سومش هم امشب وفردا شب یعنی یکشنبه و دوشنبه پخش میشه.در این سه شب قرار هست که نقطه چین نقد بشه.

دیشب به نظر من همه چیز محترمانه بود .هم مدیری محترمانه رفتار کرد و هم پوریا. هر چند برای کسانی که مجلات سینمایی و نوشته های منتقدان رو زیاد می خونن ممکن بود یه کم مسائل عنوان شده تکراری به نظر برسه ولی شخصا معتقدم عنوان شدن این مسائل در تلویزیون که یک رسانه عمومی هست با اون نوع خاص مدیریتی که در این رسانه حاکم هست جالب بود.بسیار خوشحالم که این نوع نقد با نقدی از کارهای مدیری یعنی نقطه چین در تلویزیون آغاز شد .

در ضمن از رفتار بسیار محترمانه مسعود فراستی مجری این برنامه که مسائل رو خیلی دلسوزانه عنوان می کرد هم نباید گذشت.

آقای مسعود فراستی یک وبلاگ هم دارند با عنوان سینما تا ملی نباشد،جهانی نیست

و با آدرس

http://farassati.persianblog.com/

به وبلاگش سر بزنید و مطالبش رو بخونید .به نظر من که نظراتش جالبه..

---------------------------------------
مطلبی از رونامه جام جم تاریخ دوشنبه 19 مرداد ماه
جابر قاسمعلی از نویسندگان فیلمنامه و عضو هیات تحریریه مجله فیلم نگار در دیدار منتقدان سینما و تلویزیون با مهندس ضرغامی ریاست سازمان صداوسیما گفت : درصدی از گلایه هایی که منتقدان محترم به صداوسیما دارند به خود آنان برمی گردد ؛ چون نگاه مطبوعات و منتقدان به تلویزیون متفرعنانه است و شاهدیم که هیچ گاه رسانه ملی برای آنان جدی گرفته نمی شود. قاسمعلی ادامه داد: با بعضی منتقدان که صحبت می کنیم با افتخار می گویند برنامه های تلویزیون را نمی بینند یا خبرنگاری می گوید اگر مطلبی درباره سریالی تلویزیونی چاپ کند، سردبیر اخراجش می کند! وقتی تلویزیون ، سریال های متنوعی می سازد و پخش می کند ، نمی توان همه آنها را نادیده گرفت. نمی توان کارهای فیلمسازان بزرگ مثل داوود میرباقری در تلویزیون را ندید. اگر سریال ضعیف داریم ، قطعا متوسط و حتی خوب هم وجود دارد. برنامه ترکیبی هم به همین صورت ، مجری خوب در کنار مجری متوسط و ضعیف کار می کند و واقعا چرا منتقدان آنها را نقد نمی کنند؟ سریال «نقطه چین» که از تلویزیون پخش شد ، طبق آماری ، نزدیک به 95درصد بیننده داشت. حالا سوال اصلی اینجاست که چرا تنها چند نقد محدود برای این سریال پربیننده نوشته و چاپ شد؟ این فعال سینما و تلویزیون با انتقاد از برخی صحبتهای مطرح شده ، گفت : متاسفانه در میان حرفهای منتقدان ما ، تناقض وجود دارد. از طرفی می گویند تلویزیون فربه شده است و آدمهای زیادی در آن کار می کنند و هر روز چهره ای جدید دیده می شود و از آن سو می گویند چهره ها تکراری شده اند ، به اعتقاد من در درجه اول باید نگاه منتقدان و روزنامه نگاران به تلویزیون اصلاح شود.

نظرات 14 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام دوست عزیز:
واقعا نمیدانم که چگونه میتوان این افراد را از روی کره زمین برداشت. این ها حتی جرات ندارند نامشان را هم حک کنند.خواهش میکنم کامنت این افراد را پاک کن. چون اینها عناصر زاید و پوچ جامعه هستند که غیر از حسادت و اعمال زشت به عمل دیگری نمیپردازند. لطفا آنها را پاک کن تا نام زیبای مهران عزیزمان که نام وبلاگ هم با آن زینت داده شده است از دست این افراد نا انسان محفوظ بماند.
در مورد دست به نقد هم با آنکه از قبل از اعلام نشده بود اما گویی به من الهام شد که آن شب چهره دلنشین مهران عزیز را میبینم. و قسمت های دیگرش را هم حتما دنبال خواهم کرد. مهران عزیزمان سخنان دلنشینی را عنوان کرد. کاش تمام ملت ایران مانند مهران بودند.
برایت هم ایمیل زده ام. منتظر جواب هستم.بابت همه چیز ممنون.

مریم جان اون نظر بی ادبانه رو حذف کردم.از ایمیلت هم ممنون به زودی برات میل می زنم

گلنوش دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 01:08 ب.ظ http://golnoosh-m.persianblog.com

ممنون از مطلب اینبار وبلاگ ، که حقیقتا به روز و خواندنی بود.
فکر میکنم بعد از این دو شب(شنبه و یکشنبه)بحث و نقد در رابطه با نقطه چین به پایان رسیده باشد. روز اول با حضور مسعود فراستی و امیر پوریا همانطور که عنوان کردی فضا بسیار دوستانه ومحترمانه بود ،هر چند که مهران مدیری عزیز بیشتر شنونده ی صحبتها بود ،روز دوم که زمان برنامه طولانی تر بود ،مسعود فراستی با تیزبینی و اگاهی منحصر به فردش به هنر ،همچنان سعی در صمیمانه نگاه داشتن فضا داشت و اینبار و در شب دوم از مهران مدیری عزیز صحبتهای بیشتری را شاهد بودیم و آنقدر زیبا و رسا منظورش را بیان کرد ، که شکی در نبوغ و هوش سرشار او باقی نماند. انچنان شیرین و فصیح سخن گفتن و اینچنین با صداقت ، تنها از یک هنرمند حقیقی چون مهران مدیری ساخته است و این را نه تنها آقای دکتر و نه تنها مسعود فراستی درک و احساس کردند ، بلکه مکنونات قلبی و اهداف پاک و روشن او به میلیونها نفر منتقل شد و در روح و جانشان آرام نشست.
ای کاش می توانست به اندازه ی همان نود شب برایمان صحبت کند و ما به گوش جان بشنویم . زمانی که او را بر صفحه ی تلویزیون می بینیم و به خصوص در چنین نشستهایی، زمان و عبور ان را احساس نخواهیم کرد. هنرمندی که همیشه نشان داده سزاوار بهترین و والاترین تحسین هاست. هنرمندی که هنرش دلنشین به دل می نشیند.

نظرت مثل همیشه پر از احساسه ازت ممنونم.خیلی خوبه که هنگام نقد به سازنده اثر اجازه دفاع داده میشه.

علیرضا دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 01:24 ب.ظ http://m-modiri.persianblog.com

سلام ...
متاسفانه برنامه شنبه شب رو ندیدم . بهمین دلیل نمیتونم در مورد برنامه شنبه نظر بدم . اما در مورد برنامه یکشنبه شب باید بگم شخصی که با نام دکتر در برنامه حاضر شده بود ، هدفی جز ترور شخصیت و بی احترامی به مدیری عزیز نداشت ! این آقا با کمترین شناخت نسبت به مهران مدیری و فعالیت هایش با کمال بی شرمی و بی احترامی،«نقطه چین» را برنامه ای عادی و بی محتوی (در حد بیان مسائل جنسی و خوردنی!) معرفی کرد و ...
البته لبخند پرمفهوم مهران مدیری برای پاسخ دادن به ایشان کافی به نظر میرسید !!!

در مورد دیشب بت حق میدم اون اقای روان شناس دقیقا همه قسمت های نقطه چین رو ندیده بود وعلی رضا جان اشاره خوبی داشتی به اون لبخند پرمفهوم.ولی اون آقای روان شناس شاید از مدیری توقع زیادی داشت

آزاده دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 02:38 ب.ظ

الهه جان سلام
راستش در مورد آقای فراستی باهات موافقم، ولی آقای دکتر کمی بی انصافی کرد. من با خانواده این برنامه رو دیدم. نظر پدرم هم این بود که ایشون میخواست آقای مدیری رو بکوبه. و بقول مادرم کمی شبیه به جلسات محاکمه شده بود. ولی به نظرم کلا جهت گیری برنامه مثبت بود.
ضمنا خیلی سعی کردم برات میل بزنم ولی نمیدونم چرا نمیشه. آدرست همون قبلیه؟

آزاده عزیز حق با توست.اتفاقا پدر منم به این موضوع اشاره کرد اون اقای روان شناس برنامه رو کامل ندیده بود و مهران رو هم کامل نمی شناخت ولی فکر می کنم بعضی حرفاش رو هم بشه بهتر تعبیر کرد.مثلا اینکه اون قدر برای مدیری ارزش و احترام قائل بود و اونو بزرگ می دونست که گفت دانش شما(مدیری)بیشتر از این هست و من این دلایل رو از شما قبول نمی کنم

آزاده دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 03:43 ب.ظ

سلام
بالاخره موفق شدم برات میل بزنم. بخونش . مثل اینکه به جای یکی ، ده، بیست تا برات فرستاده شده !
من با نظر گلنوش عزیزم ، در مورد صحبتهای آقای مدیری کاملا موافقم.
لطفا اون بی تربیت رو هم از اون بالا دیلیتش کن.

آزاده جان ممنون از میلت به زودی جواب ایمیلتو میدم.حق با تو هست حدود ده تا ایمیل برام زده بودی .از هر ده تاش تشکر می کنم

محمد دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 03:55 ب.ظ http://www.mehran-modiri.com

سلام ...
من برنامه شنبه را ندیدم ! اما درباره برنامه یکشنبه به نظر من کامل حرفها زده نشد ! و نقاط تاریکی ماند که باید روی آن صحبت شود ! این آقای روانپزشک هم مثل اینکه به ظاهر طرفدار مهران مدیری بود ! و او را دوست داشت !
موفق باشی !

منم تا حدودی با اینکه اون آقای دکتر مهران رو دوست داشت موافقم ولی یه جاهایی رو کم لطفی کرد.

شیرین دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 05:11 ب.ظ

برنامه دست به نقد کی پخش میشه؟چه ساعتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازیگرها هم حضور دارند؟؟؟؟؟

برنامه دست به نقد شنبه و یکشنبه پخش شد وتکرارش هم نمی دانم کی پخش می شود و مدیری و چگینی از عوامل نقطه چین در این برنامه حضور داشتند

ladan دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 05:23 ب.ظ

How can I contact mr modiri.
Does he have a new email address

www.mehranmodiri.com
mehran@mehranmodiri.com

مریم سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 11:01 ب.ظ

سلام:
در مورد برنامه یکشنبه شب آقای فدایی سخنان نا درستی را در مورد برنامه زیبا و فراموش ناشدنی نقطه چین عنوان کرد.او این برنامه زیبا را محدود به مسایلی از قبیل خوراک پول و مسایل مادی کرد. در صورتی که اصلا این گونه نبود. نقطه چین به یا ماندنی مسایل به روز و جدیدی را آموزش میداد. حتی مسایلی که بیشتر مردم با آن آشنایی نداشتند.مهران هم پیوسته تقصیر ها را بر گردن خودش مینهد و این فروتنی بیش از اندازه او گاهی اوقات آزارم میدهد.محسن چگینی را تحسین میکنم که از جانب خود و مهران پاسخ این دکتر نا آگاه راداد.
در بخشی از برنامه فدایی به مهران تحمیل میکرد که ساخت برنامه های روتین خود را متوقف کند. مهران که واقعا ناراحت شده بود چیزی بر زبان نیاورد. اوهمانطور که توضیح داد ساخت این گونه برنامه ها را برای جامعه مفید میداند و با یاری پروردگار که پشت و پناه اوست به برنامه های روتین خود ادامه خواهد داد و فدایی از روی حسادت این سخنان را عنوان کرد.
نکته دیگر اینکه برنامه مهران عریزمان به هیچ عنوان بد آموزی نداشت. نمیدانم چرا برخی افراد کلمه های نا آشنا را به صورت سخنان توهین آمیز تعبیر میکنند. البته هنرمند پر توانمان با مثال های زیبای خود حقیقت را آشکار ساخت.
واقعا نمیدانم هنرش را چگونه توصیف کنم. چقدر سخنانش دلنشین و زیباست.آنقدر زیبا که اشک از چشمانم جاری میشود.

مریم عزیز من این برنامه را کامل ندیدم ولی ازآنجایی هم که دیدم برداشت کردم که این آقای روان شناس زیاد از مسائل باخبر نیست خودش هم گفت که همه قسمت ها را ندیده
و مهران هم خوب دفاع کرد.فقط نمی دانم چرا این برنامه که قرار بود سه قسمت باشد در دو قسمت خلاصه شد.

محمد حسین پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 02:22 ب.ظ

دوباره سلام ! یه حواهش داشتم ازت ! یکبار دیگه نظر قبلیم را بخون بعد هم جواب را بخون !
منظورم را درست دریافت نکرده بودی ! منظورم همین بود که گفتی !
خیلی ممنون‌! موفق باشی !

محمد حسین عزیز حالا منظورتو فهمیدم.متوجه علامت تعجبهایی که جلوی جمله هات گذاشته بودی نشده بودم.
فکر کنم دفعه قبل هم که اون ماجرا رو ازت به دل گرفتم دلیلش این بود که نوع نگارشتو نتونسته بودم درک کنم.
به هر حال معذرت می خوام

مریم پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 10:31 ب.ظ

دوست عزیز:
ایمیلت هنوز نیامده. منتظرم.

حتما میل می زنم

کتایون دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 03:51 ب.ظ

سلام.باهات موافقم.برنامه پرباری بود.البته به جز بخشی از اظهار نظرهای اون آقای دکتر روانپزشک.هر چند اون هم حق داشت.ولی خوب نمیتونست قضیه رو از دیدگاه هنری بررسی کنه و کاملا درگیر زاویه روانشناختی خودش بود.در مجموع کار غنی و خوبی بود.راستی قسمت سوم چی شد؟!ممنون از متنهای خوبت.

منم بات کاملا موافقم مهران مدیری و آقای فدایی هر کدوم از زاویه دید خودشون به موضوع نگاه می کردن اما مهران انعطاف نشون داد و سعی کرد خودشو به مفهوم حرفهای فدایی نزدیک کنه اما فدایی این زحمت رو به خودش نداد.

نسا شنبه 2 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 04:15 ب.ظ

خیلی سایت باحالیه من یکی از طرف دار های اقای مدیری هستم من به همراه خواهرم ندا وهدی

ممنون.امیدوارم شما و خواهراتون ندا و هدی موفق باشین

[ بدون نام ] جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 02:30 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد